U mag ervan uitgaan dat uw fysiotherapeut er alles aan doet om de behandeling en het contact met u zo vlot en prettig mogelijk laat verlopen. Toch kan het gebeuren dat u een klachten heeft over de behandeling van uw fysiotherapeut. Een andere mogelijkheid is dat u ontevreden bent over de manier waarop uw fysiotherapeut of zijn medewerker met u omgaat. Dan is het goed om uw klacht kenbaar te maken. Niet alleen voor uzelf, maar ook voor andere patiënten en voor de kwaliteit van de fysiotherapie.
Indien u niet tevreden bent over de behandeling kunt u dit het beste direct kenbaar maken aan uw eigen therapeut. Wellicht kunt u samen tot een oplossing komen. Als u zich daar zekerder bij voelt, kunt u een bekende uit uw familie- of vriendenkring vragen hierbij aanwezig te zijn. Ziet u op tegen de confrontatie met uw fysiotherapeut, dan kunt u eventueel contact opnemen met één van de praktijkeigenaren.
Hebt u een klacht over uw fysiotherapeut, en lukt het niet om gezamenlijk tot een oplossing te komen, dan kunt u gebruik maken van een klachtenprocedure. Uw klacht wordt dan door een onafhankelijke commissie behandeld.
Hoe deze procedure in zijn werk gaat staan beschreven op www.defysiotherapeut.com. Wij willen benadrukken dat een klacht door ons niet gezien wordt als een bedreiging, maar als een kans onze service en dienstverlening verder te verbeteren.
Fysiotherapie Duurzaamheid verwerkt diverse persoonsgegevens van haar cliënten. Voor een optimale behandeling worden relevante medische gegevens geregistreerd. Voor identificatie en financiële afhandeling worden persoonsgegevens (NAWTE, BSN, verzekeringsgegevens en ID gegevens) geregistreerd. Zonder deze gegevens kan door ons geen behandeling worden gegeven.